VERITATS I MENTIDES DEL PENSAMENT POSITIU. DE BUDA A SELIGMAN

IMG_9845 Miquel Pallarés Querol metge i psicòleg ens fa un recorregut al llarg dels segles sobre el pensament positiu i la seva evolució.

És bo el pensament positiu ? seria la pregunta per començar. Ja des de 4000-5000 a C  se’n parla. Fa 2600 a C Buda també li dóna importància i arrivem fins al segle XX on als anys 60-70 Seligman i d’altres autors també creuen en la importància de tenir un pensament positiu per viure millor.

Al llarg dels segles i de diferents escoles i plantejaments s’ha parlat moltes vegades de com les emocions positives ens faciliten l’aprenentatge.

Buda”Il.luminat” feia un resum :

Vigila pensaments… Paraules

Vigila paraules… Accions

Vigila accions… Hàbits

Vigila hàbits …Caràcter

Vigila caràcter… fa el teu Destí.

Va fer de la meditación una unitat subjecte-objecte. Compasió i amor a tos els èssers vius. Activitat mental espiritual inesgotable.

Trovem també aquesta línia de pensament en els egípcis ( 4000a C) i en el pensament holístic . Hinduisme ( 2000-600 a C )

Els pecats catolics : pensament, paraula, obra i omissió . Per evitar càstigs per haver pecat, modifiquem els pensaments.

Ja deia Plató que ” perque una cosa existeix, ha de ser capaç de rebre informació i donar resposta”. Missatge que repeteix la neurocientífica  Melany Boy, ” percebem les coses i donem resposta”

Hem de tenir present que l’ésser humà és molt primari, no pot veure moltes ones de diferents energies.

L’encèfal suposa el 2% del nostre pes. tenim 100000M de neurones i milers de sinapsis. L’home no ho veu tot. Tenim 3 cervells funcionant continuament.

Quan pensem en negatiu… encert segur : no puc, no faré, no aniré, no lograré, no… Passat depressió , Futur fracàs.

No et maltractis amb els teus pensaments”. Les paraules fan mal.

Pensar en positiu : fal.lacia- depressió : puc, faré, aniré, ho lograré…

” Vull ser el millar futbolista del món”  efecte placebo negatiu, energia positiva.

Marin Seligman diferencia entre pensament positiu i psicología  ja en s XXI.

Objectiu ser feliç

SWOT. Qui som ? podem coneixer-nos.

Prioritats : Què volem realment?

Caractéristiques de l’objectiu adequat : clar, realista, mesurable, fraccionable, modificable, agradable.

L’ACTITUD , factor multiplicador.

Valor personal = Aptitud

( Coneixements + Habilitats ) Actitud

Hi ha altres teories, que es mouen en la mateixa línia.

  • Conductisme (Watson i Paulor)
  • Cognitiva  ( Beck)
  • Gestalt

Fritz Pearls ( 1893-1970)  ens fa reflexionar  :

. Jo sòc jo, tu ets tu.

. Jo no he vingut al món per viure d’acord amb els teus principis. Tu tampoc.

. Les nostres impressions són diferents davant dels mateixos estímuls.

. Jo faig la meva vida, tu la teva. Si coincidim serà maravellós, si no no hi ha res a fer.

La PIRÀMIDE HUMANISTA  de Karl Roger i A Mashorr, planteja

Líder

Autorealització

Rconeixement

Afiliació: Equips

Seguretat: Empleo estable

Fisiologia : Menjar

Què és PRIORITARI  per tu ?

  • Rituals diaris, disciplina, constància, valors, passió, equip empatia.
  • Valors : amor, voluntad, constancia, persistència, talent, fe, prudència, misericòrdia, personalitat.

Vampirs emocionals : No podràs, no en saps, no sortirà, no…

SEMPRE  durant la nostra vida  S’ha d’estudiar més, aprendre, investigar. Tenim moltes coses materials i descuidem altres .

IMG_9846    IMG_9849    IMG_9848   IMG_9847

Lola Aurín

 

Publicat a General