TROBADA DE LES AULES AMB LA U.A.B.

UNIVERSITAT A L’ABAST. TROBADA AMB RESPONSABLES DE LES AULES D’EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA VINCULADES A LA UAB. 3 de desembre de 2019.

Com cada any el Sergi Arenas, Coordinador Acadèmic Universitat a l’Abast de la U.A.B, ens va convocar a la trobada amb les 18 Aules Universitàries que estem tutelades per la U.A.B.

Ens van rebre :Tatiana Rovira,  Degana de la Facultat de Psicologia,  Anna Vale,  Secretària de la Facultat de Psicologia i vicedegana d’Alumnat, Yago Ramis  Vicedegà de Qualitat, d’Economia i de Projectes Estratègics de la Facultat de Psicologia, Tomás Peire,  Coordinador Acadèmic Universitat a l’Abas, Sergi Arenas,  Coordinador Tècnic Universitat a l’Abast i  Maria Dalmases  Responsable de l’Institut de Ciències de l’Educació per a l’Aula per al Temps Lliure – Sant Pau (BCN).

Prèviament a la trobada, les Aules ha contestat una enquesta donant la seva opinió sobre el tema que es presenta per debatre.

TEMA MONOGRÀFIC: “EL COMPROMÍS DE LES AULES D’EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA AMB EL SEU ENTORN”
La Sociòloga Gabriela del Valle va fer una conferència molt interessant sobre aquest tema amb un interessant col·loqui posterior:
Què té de positiu?

Difusió de les activitats: aprofitant les difusions que poden fer altres entitats – Permet donar a conèixer l’aula a un nombre més gran i divers de persones – Facilita l’organització d’activitats conjuntes. Major coneixement de què fan altres entitats locals, permet valorar millor possibles col·laboracions – Les col·laboracions entre entitats faciliten que l’aula aparegui als mitjans de comunicació local – Enforteix l’oferta cultural local – Afavoreix la cohesió social: Afavoreix la convivència i coneixement entre ciutadans que provenen de diferents tradicions en l’àmbit local, etc.
Quines dificultats?
Requereix una dedicació extra – Por a deixar de vista els interessos de l’aula – Poca visibilitat de les aules, poca presència pública i política. – Els “egos” personals, en la pròpia aula, i/o en altres entitats. Les pors a perdre protagonismes i lideratges – Edat avançada de molts dels socis. Malalties pròpies o de familiars – La manca de lideratge polític per a facilitar la relació entre entitats – Experiències prèvies en les quals no s’ha tingut suport ni reconeixement públic – Espais petits per a la realització d’activitats on participin diverses entitats a l’hora. – La coincidència d’horaris amb altres entitats per reunir-se – Encavalcament de calendaris amb altres entitats, etc.
Què poden aportar des de la UAB per reforçar la relació amb la nostra aula?
En general, es valora que el què es fa ja està bé, amb alguns elements de millora, com ara tenir un contacte més directe. Es destaca: – Importància de la universitat com a facilitador a l’hora de realitzar les programacions: fer propostes de professorat i temes, facilitar contactes, llistat de professorat, etc. – La sessió de treball anual es considera profitosa.

 Aspectes de millora

Tenir un contacte més directe,facilitar més informació  sobre les activitats que es realitzen a la universitat de les quals es podrien beneficiar els socis i sòcies de l’aula.
Ens van proporcionar més de 50 conferències validades per l’èxit a les Aules.

Val la pena d’anar-hi!

Pilar Gimeno

Publicat a General