Taller “El joc dels Drets Humans a la ciutat”

L’Ajuntament de Barberà del Vallès, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha ofert als Instituts d’Educació Secundària del municipi un taller sobre drets humans: “El joc dels Drets Humans a la ciutat” dirigit a l’alumnat de 3r. d’Educació Secundària Obligatòria.

Aquest joc és una proposta pedagògica que dóna suport a la matèria d’Educació per la Ciutadania i dóna a conèixer la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans de la qual Barberà del Vallès és ciutat signatària.

El taller es desenvolupa partint de la contextualització històrica dels Drets Humans, i donant pas posteriorment a l’alumnat a participar en un joc de gran format, on les diverses caselles corresponen a preguntes i proves sobre Drets Humans, amb la finalitat que l’alumnat, d’una forma lúdica i divertida, els conegui i els faci extensibles a la ciutat on viu. A partir de la cooperació de tot el grup s’aconsegueix la construcció d’una ciutat inclusiva, on es respecten i s’exerceixen les llibertats públiques.

Els passats dies 26 i 29 d’abril i 6, 13 i 17 de maig, l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut La Romànica ha participat en cinc tallers conduïts per una persona especialitzada en el tema. Els nois i les noies han participat de forma molt dinàmica i col·laboradora demostrant que els Drets Humans no els deixen indiferents.