NOU ÈXIT DE LA MOSTRA D’ENTITATS DE BARBERÀ

La festa de les associacions, organitzada per la regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Barberà i amb la implicació de les entitats barberenques, ha centralitzat a la plaça de la Vila dos dies d’activitats per a tots els públics.

La plaça de la Vila de Barberà del Vallès va acollir durant tot el cap de setmana la IX Mostra d’Entitats de la ciutat, on enguany han participat un total de 45 associacions de diferents àmbits: culturals, igualtat de gènere, gent gran, dedicades a l’esport, als moviments socials, al medi ambient o a la salut, entre d’altres.

Les carpes, decorades especialment per a l’ocasió, no van parar d’acollir activitats durant ambdues jornades. Les associacions van poder donar a conèixer a la ciutadania el seu treball així com captar nous socis i sòcies que volguessin implicar-se i formar part de l’ampli ventall associatiu de Barberà.

De forma paral·lela també es va poder participar en un programa d’activitats de caràcter lúdic i festiu on tenia cabuda un públic de diferents edats, i que es van distribuir en tres zones diferenciades: l’Espai de Xerrades, l’Espai Polivalent i l’escenari.

Els més petits van poder gaudir de tallers de dibuix, jocs de ciències, contes cantats, puzles gegants, o divertits shows de pallassos, partits de futbol o entre molts més. Els grans, per la seva banda, van participar en activitats, tallers i  xerrades sobre salut, així com disfrutar de curtmetratges i de la presentació del projecte de restauració de l’Església Romànica de Santa Maria de Barberà, un acte inclòs en les Jornades Europees de Patrimoni que també se celebraven a la ciutat durant el cap de setmana.

La jornada de diumenge va cloure, com és tradicional, amb la Trobada d’Entitats al Teatre Municipal Cooperativa on van participar més de 175 persones, entre les quals es va poder comptar amb l’assistència d’alguns i algunes membres de les diverses associacions del municipi, acompanyats per l’Alcaldessa de Barberà del Vallès, Ana del Frago, per la regidora de Participació Ciutadana, Elvira Maza, així com d’altres regidors i regidores del consistori barberenc.

Durant la trobada l’Alcaldessa va destacar la importància de les nostres entitats en la seva convivència conjunta en una activitat com la Mostra que posa de manifest la força del moviment associatiu del municipi. Per la seva banda, la regidora de Participació, Elvira Maza, a més d’agraïr la col·laboració de totes les associacions va emplaçar a tots i totes les representants de les entitats a participar en la reunió de valoració de la mostra, un moment per posar de manifest l’esforç i dedicació de tots per tal de construir i millorar plegats la propera edició de la Mostra d’Entitats. La reunió de valoració serà el proper 23 d’octubre a partir de les 18.30h a la Torre d’en Gorgs.

La Mostra d’Entitats de Barberà del Vallès, que es porta a terme des de l’any 2004, té per objectiu donar a conèixer entre la població les diferents associacions existents a la ciutat, així com fomentar la participació de les mateixes.

Publicat a Notícies