L’AJUNTAMENT DE BARBERÀ VALORA POSITIVAMENT ELS 4 ANYS DE CONVENI AMB EL SÍNDIC DE GREUGES

L’equip d’assessors del Síndic ha atès un total de 145 queixes i consultes. Només 15 han estat referides a diferents temes relatius a l’administració pública.

El Síndic de Greuges de Catalunya i l’Ajuntament de Barberà del Vallès van signar un conveni de col·laboració al setembre de 2009. Des de llavors, les administracions ha ofert als ciutadans i ciutadanes de Barberà un servei proper en la defensa dels seus drets en l’àmbit local.

Durant els 4 anys de conveni l’equip del Síndic de Greuges i el consistori ha posat a disposició del veïnat Barberà tot un seguit d’eines per tal que la ciutadania pugui conèixer aquest servei, així com els seus drets i defensar-los. Una d’aquestes, ha estat les visites que els assessors del Síndic han fet in situ a la ciutat. Durant aquest temps, s’han fet un total de 6 visites en les quals l’equip s’ha entrevistat personalment amb diferents barberencs i barberenques que han realitzat consultes i han rebut orientació sobre diverses temàtiques. Tanmateix, han pogut tramitar queixes i reclamacions dirigides a diferents administracions públiques.

Cal destacar que les reunions de seguiment que s’han realitzat durant aquests anys amb l’equip han estat altres accions bàsiques per tal de comprovar l’estat de les reclamacions realitzades, i valorar conjuntament la relació entre consistori i Síndic, i veïnat.

A més, el Síndic presenta de forma anual a la ciutat un informe en el qual recull la situació de les queixes gestionades referents al municipi, així com una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de Barberà que hagi atès la institució.

Tal com reflecteix l’informe de 2012 del Síndic presentat al Parlament de Catalunya, l’equip d’assessors han atès un total de 126 entrevistes amb ciutadans i ciutadanes de Barberà. D’aquestes, 145 van ser queixes i 81 consultes. De les queixes, tan sols han estat 15 les actuacions referents a temes relatius amb l’administració pública.

Cal destacar que al Vallès Occidental, la mitjana de queixes presentades han estat de 957 persones, i de consultes han estat 1.253.

La demanda d’aquest servei durant aquest 4 anys ha estat positiva. Per aquest motiu, el consistori vol continuar treballant conjuntament amb el Síndic i així continuar oferint aquest servei.

Donar a conèixer què fa el Síndic entre els i les barberenques:

Una de les eines que la regidoria de Convivència i Civisme de l’Ajuntament de Barberà del Vallès ha posat a l’abast de la ciutadania per tal conèixer el Síndic de Greuges, el seu treball i funcions, així com en què els pot ajudar, ha estat el punt d’informació instal·lat en l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de passeig Doctor Moragas. A través de díptics i informació de contacte amb la institució, el veïnat pot conèixer aquest servei, els seus drets i saber com defensar-los.  A  més, la mostra ‘Obrim les portes als drets’, cedida pel Síndic de Gregues, va ser altres de les accions realitzades perquè barberencs i barberenques poguessin conèixer la institució i demostrar la seva utilitat a través dels seus anys d’història.

Publicat a Notícies