L’Ajuntament de Barberà del Vallès debat l’esborrany d’Ordenança General per a la Convivència i el Civisme amb les entitats ciutadanes i la Comissió de Seguiment del Pla de Ciutat

Ahir, dimarts 15 de desembre de 2009 a les 18’30 hores a la Torre d’en Gorgs, es va realitzar una reunió debat amb entitats ciutadanes i membres de la Comissió de Seguiment del Pla de Ciutat sobre l’esborrany d’Ordenança General per la Convivència i el Civisme.

La presentació d’aquesta va anar a càrrec del Regidor de Ciutadania i Civisme, Sr. Joan Josep Lázaro, qui va informar als assistents sobre la feina que s’està duent a terme des de la Regidoria, destacant el Pla de Convivència i Civisme aprovat pel Ple Municipal del passat mes de novembre d’enguany. El Regidor va ressaltar una de les conclusions de la diagnosi d’aquest Pla: ?Barberà del Vallès és una ciutat que es caracteritza per la bona convivència, afavorida per l’adequada dimensió del municipi i la proximitat entre els espais i les persones?. Afegint que s’havia de seguir treballant decididament en aquests valors, i que un dels productes resultants del desenvolupament d’aquest Pla, és l’elaboració de l’Ordenança de Convivència i Civisme. El Regidor va destacar l’accent en els aspectes educatius d?aquesta Ordenança, explicant que l’Ajuntament volia assegurar que el procés sancionador inclogués activitats alternatives a la sanció econòmica, remarcant que aquests tipus d’activitats estaven destinades a promoure, sobretot, una consciència cívica, especialment, en els menors.

Tothom que va assistir a la reunió va tenir l’oportunitat de participar activament en el debat, i les propostes i consultes van ser ateses ampliament pel mateix Regidor.