IV Jornada d’Associacionisme i Participació

Dissabte, 19 d’octubre, va tenir lloc la IV Jornada d’Associacionisme i Participació al Centre Cívic de Ca n’Amiguet. Van assistir una cinquantena de persones representants de més d’una quinzena d’entitats i institucions de la ciutat.

A la jornada es van donar a conèixer les novetats proposades per al proper Programa Municipal de Participació Ciutadana de la mà del personal tècnic de l’Oficina de Convivència i Participació Ciutadana i del regidor de Convivència i Participació Ciutadana, Joan Muñoz Altimira.

La principal novetat del Programa Municipal de Participació Ciutadana, és la nova plataforma de participació a internet, DECIDIM, https://decidim-barbera.diba.cat. Aquesta eina permetrà millorar la participació de la ciutadania en els projectes i programes municipals i substituirà la que, fins ara, era la plataforma participativa: Consensus Barberà. La Mostra d’Entitats es durà a terme el proper any, el darrer cap de setmana de setembre i la V Jornada d’Associacionisme i Participació es durà a terme de cara al mes d’abril, després de Setmana Santa.

Daniel González Cabrera, primer tinent d’Alcaldia, va donar pas a la presentació d’un projecte comunitari que contribuirà  a millorar la salut de la població de Barberà: la Recepta Social, una de les accions prioritzades del Pla Local de Salut de Barberà del Vallès.

Professionals de l’àmbit sanitari, de l’ABS de Barberà del Vallès i de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, van explicar en què consisteix aquesta proposta i els beneficis que suposa.

Fer caminades o excursions amb altres persones, participar en algun taller, fer classes de natació, practicar tai-txi, cultivar un hort, fer classes de cuina, ser voluntària en alguna entitat, tenir cura d’animals domèstics,… totes elles són activitats que poden ser beneficioses per afrontar un determinat problema de salut. En aquest projecte, professionals sanitaris del CAP i d’altres serveis públics poden receptar activitats com aquestes com a part d’un tractament per millorar l’estat de salut de les persones.

La Recepta Social, projecte comunitari per millorar la salut de la ciutadania, és una experiència impulsada ja en altres municipis de Catalunya on ha demostrat importants resultats per reduir la hipermedicalització, millorar l’estat d’ànim, reduir els sentiments de solitud, millorar el benestar emocional i la qualitat de vida en general.

Així doncs, la seva propera implantació, en el marc del Pla de Salut de Barberà, anirà de la mà dels tres agents que van estar presents a la jornada del passat dissabte: entitats, serveis sanitaris i Ajuntament. Són tres pilars imprescindibles per l’èxit del programa que s’espera estigui implantat durant l’any 2020.

L’Alcalde, Xavier Garcés Trillo, va assistir a la cloenda de la Jornada per agrair la implicació de totes les persones participants i encoratjar-les a continuar fent xarxa a la nostra ciutat.

Al finalitzar, algunes de les persones participants van gaudir d’un dinar de germanor al pati del centre cívic, on totes les persones assistents van compartir el dinar que prèviament havien cuinat a casa, i que va posar el punt i final a la trobada.

Publicat a Destacats Etiquetat amb: ,