Els cercles de diàleg arriben a l’Escola Can Serra

Des del Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, s’està realitzant una nova formació a l’escola Can Serra.

Es tracta dels cercles de diàleg, un espai de trobada, on l’alumnat pot expressar-se i compartir amb els i les companyes del seu grup-classe, com se sent, què li agrada del que viu al seu grup, què li amoïna o el fa sentir malament, què li molesta, etc. L’objectiu d’aquesta dinàmica és proporcionar espais de comunicació per a que l’alumnat pugui conèixer de prop com és la seva convivència i treballar recursos per millorar-la.

Aquesta formació pretén ajudar a generar vincle i confiança entre els i les alumnes, de forma que puguin gaudir de les experiències viscudes, així com afrontar i resoldre les situacions problemàtiques que viuen, sense que esdevinguin conflictes més grans i amb una afectació més gran i estesa entre les persones del seu entorn (altres companys i companyes de l’escola, professorat, famílies, amistats, etc.).

A més, fomenta que tothom hi pugui participar en el diàleg, ja que en el cercle totes les persones es poden veure i són visibles dins el grup. Es fomenta una participació més democràtica, responsable i col·laboradora, de forma que les decisions les pren el grup-classe com a col·lectiu.

El proper 16 de gener de 2018 es durà a terme la 3ª sessió de cercles amb un mateix grup. Aquesta sessió s’emmarca en la setmana d’activitats del Dia Europeu de la Mediació, celebració a la qual el Servei Municipal de Mediació s’hi adscriu durant els darrers anys.

Publicat a Destacats Etiquetat amb: