El servei d’assessorament jurídic d’estrangeria de l’Ajuntament organitza una xerrada informativa sobre què cal fer per adquirir la nacionalitat espanyola

A la sessió va assistir un total de 13 persones que es van mostrar molt interessades en conèixer quin és el procediment de tramitació i els requisits documentals que cal presentar.

Aquesta xerrada s’ha realitzat arrel de l’interès de diferents persones que han sol·licitat informació sobre aquest tema.

La Torre d’en Gorgs de Barberà del Vallès va acollir el passat dimecres, 19 d’abril, una sessió informativa sobre ‘Com sol·licitar la nacionalitat espanyola?‘ organitzada des del Servei d’Assessorament Jurídic d’Estrangeria que el porten professionals de l’SCAI (Servei Ciutadà d’Acolliment als Immigrants) i AMIC (Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya).

Aquesta xerrada s’ha realitzat davant l’augment de sol·licitud d’informació que diferents persones de la ciutat han formalitzat.

La sessió va anar a càrrec de Raquel Guerola de l’SCAI i d’Abdel Elyaakoubi d’ AMIC que van explicar quin és el procediment de tramitació de que s’ha de seguir per obtenir la nacionalitat espanyola, els requisits documentals, les consideracions a tenir en compte en el moment de sol·licitar-la, així com els possibles recursos i al·legacions que es poden presentar en casos de denegació o arxiu de les sol·licituds.

Tanmateix, durant la xerrada la tècnica de l’Oficina de Convivència i Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, Anna Aurés i Pastor, va presentar els projectes per a població nouvinguda amb els que compta el consistori i en el que s’inclou el Servei d’Assessorament Jurídic d’Estrangeria, qual ofereix informació i assessorament de forma gratuïta sobre diferents aspectes i tràmits d’estrangeria.

A més, es va donar a conèixer les diverses activitats que el Programa de Població Nouvinguda desenvolupa durant l’any i es va aprofitar per conèixer les necessitats de les persones assistents per programar sessions i xerrades que cobreixin els seus interessos.

Les persones assistents van valorar molt positivament la sessió i van manifestar el seu interès de rebre informació sobre residència per a persones estrangeres de caràcter comunitari.

El Servei d’Assessorament Jurídic d’Estrangeria s’ofereix tots els dimarts de 9 a 13h, i dos divendres al mes de 10 a 14h a les Oficines Municipals ubicades al Carrer Marquesos de Barberà, 125. Per demanar cita, cal sol·licitar-ho prèviament a través del Telèfon 93 729 71 71.

Publicat a Destacats Etiquetat amb: