Consells del Servei de Mediació per a una bona convivència veïnal en l’etapa de represa | Ajuntament de Barberà del Vallès

En aquests darrers mesos de confinament a causa de la Covid-19 la majoria de nosaltres hem passat molt més temps a casa del que estàvem acostumats i acostumades i la convivència i les relacions veïnals han esdevingut un repte per a tothom: en algunes ocasions han sorgit problemes dins les comunitats, s’han agreujat conflictes ja existents entre el veïnat i també han reaparegut problemes antics, que semblaven resolts.

Des del Servei de mediació creiem que tot i el malestar que generen les situacions de conflicte a les persones, aquestes també són una magnífica oportunitat per millorar la convivència i crear relacions positives dins la comunitat.

Per aquest motiu, volem proposar-vos una sèrie de consells que puguin contribuir a gaudir d’una bona convivència a la vostra comunitat.

1. Sigueu persones curoses amb els sorolls que realitzeu durant el dia i sobretot, a partir del vespre: Modereu el volum de la TV i els altres aparells electrònics, eviteu utilitzar electrodomèstics en hores de descans del veïnat i tingueu cura dels cops de porta quan entreu i sortiu de les habitacions.

2. Informeu als vostres veïns i veïnes si heu de realitzar alguna celebració o alguna reparació puntual, i creieu que fareu més soroll de l’habitual que pugui causar molèsties. Segur que ho entendran i agrairan.

3. En el cas que tingueu animals domèstics, exerciu una tinença responsable: Procureu que aquests no passin moltes hores sols a les terrasses o als patis. D’aquesta forma reduireu les molèsties que puguin causar al veïnat.

4. Cuideu els espais comuns de la mateixa forma que cuideu els espais privats: Tingueu cura de mantenir net l’ascensor, el portal i la terrassa, així com la resta d’espais compartits. En aquests temps de Covid-19, la neteja és més important que mai!

5. Cuideu les relacions veïnals: Interesseu-vos pel benestar de la resta de veïns i veïnes de la comunitat, ajudeu a les persones grans de l’edifici si necessiten alguna cosa i demaneu ajuda si sou vosaltres qui la necessita.

6. Sigueu tolerants amb aquelles famílies que tenen infants al seu càrrec. De la mateixa forma, si teniu infants al vostre càrrec sigueu persones curoses amb les activitats que puguin causar més molèsties als veïns i veïnes, intentant que aquestes no siguin en hores de descans veïnal.

7. Trieu el diàleg per solucionar qualsevol problema que sorgeixi. Penseu que dialogant la gent sovint s’entén. Així que si us trobeu en alguna situació que us genera malestar, aprofiteu-la com una oportunitat per parlar entre vosaltres i aconseguir el benestar comú.

Recordar-vos que durant aquests dies podeu comptar amb l’ajut i el suport de les persones professionals del Servei Municipal de Mediació, que segueix treballant per ajudar-vos a conviure millor. Si ho necessiteu, podeu trucar al telèfon 602 248 761 o escriure a mediacio@bdv.cat  de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Publicat a Destacats Etiquetat amb: ,