BONA ACOLLIDA DE LA JORNADA D’ASSOCIACIONISME I PARTICIPACIÓ

La trobada, on varen participar més d’una seixantena de representants d’un total de 39 entitats barberenques, va servir per apropar el món de les xarxes socials a les associacions.

El Teatre Municipal Cooperativa de Barberà del Vallès va acollir, aquest passat dissabte, una Jornada d’Associacionisme i Participació anomenada “Les xarxes socials i les associacions” organitzada per la regidoria de Participació del consistori barberenc amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La jornada, destinada a fomentar la col·laboració i el treball en xarxa entre les entitats barberenques, així com acostar les noves tecnologies a aquest sector, es va convertir en un espai de reflexió, debat i intercanvi d’idees i bones pràctiques, per part dels assistents, més d’una seixantena de representants d’un total de 39 entitats barberenques que treballen diàriament en el sector cultural, veïnal, per la joventut, el lleure, els esports, en el món de la religió, per la gent gran, la igualtat entre dones i homes, per l’educació, la salut, el benestar social de la ciutadania, el foment del comerç, així com per la solidaritat i la cooperació entre els pobles.

L’Alcaldessa de Barberà del Vallès, Ana del Frago, en la presentació de la jornada, va destacar la importància d’aquesta trobada i va encoratjar a tots els i les representants d’entitats ciutadanes a posar en valor les seves aportacions en aquesta jornada d’intercanvi d’experiències. A més, del Frago va valorar la important tasca que realitzen per empaitar des de les seves associacions a tota la ciutadania.

Més tard, es va dur a terme la conferència “Oportunitats per al món associatiu en temps de xarxes”, a càrrec de Xavier Aranda, expert en internet i xarxes. Aranda, encarregat de projectes comunitaris de noves tecnologies a l’Associació per a Joves TEB – Ravalnet, va començar per definir conceptes com les web 1.0, 2.0 i 3.0 i va presentar aplicacions i eines que poden utilitzar les entitats per difondre les seves activitats, el Facebook perfil Admiradors, entre d’altres.

Després d’una pausa, la jornada va continuar amb els grups de debat. Era el moment de la reflexió i l’intercanvi d’idees on les associacions participants van explicar les eines que feien servir actualment per comunicar-se i fer arribar les seves activitats a les persones sòcies i a la ciutadania, quines eines trobaven útils i partir d’ara, farien servir.

Tot just després, Pere Rodríguez, tècnic de l’Oficina de Participació de la Diputació de Barcelona, va fer una valoració dels 6 anys de funcionament de l’eina Portal d’entitats, entitats.bdv.cat, integrada dins el Portal Provincial d’Entitats de Barcelona que pertany a la Diputació de Barcelona.

El punt i final a la jornada, el va posar la regidora de Participació Ciutadana, Elvira Maza, que va posar de manifest els objectius principals d’aquesta trobada: “crear un espai de reflexió, debat i intercanvi entre les entitats que conformen el teixit associatiu de la ciutat, alhora de reconèixer la important tasca en benefici de la societat i del municipi que desenvolupen”. Tanmateix, Maza va explicar que l’Administració ha de facilitar eines de millora per la participació activa i de qualitat de la ciutadania i les entitats, així com dinamitzar i interrelacionar aquests sectors.

La regidora va donar pas a la inauguració de l’Expo Entitats, una mostra sobre el teixit associatiu, formada per diferents plafons on consten la relació, les dades i fotografies de les entitats barberenques. A més, l’Expo compta amb material emblemàtic i històric de les associacions.

L’Expo Entitats s’obre al públic dimecres, 26 de setembre, fins al dimarts, 2 d’octubre.