BARBERÀ INICIA ELS PRIMERS PASSOS PER ELABORAR LA DIAGNOSI I LA DINAMITZACIÓ DEL VOLUNTARIAT DE LA CIUTAT

Durant el mes de maig i juny es van realitzar diverses entrevistes i debats per tenir eines per determinar els punts febles, les necessitats i les potencialitats a més d’identificar i establir una xarxa de col·laboradors i col·laboradores.

El Programa Municipal de Drets de la Ciutadania, Convivència i Civisme de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, amb el suport tècnic de l’entitat Observatori del Tercer Sector, ha finalitzat les entrevistes i els grups de debat que durant dos mesos ha realitzat a diverses persones interessades en fer voluntariat, representants d’entitats i col.lectius. L’objectiu d’aquestes entrevistes és conèixer la situació actual del voluntariat a la nostra ciutat per tal d’elaborar una diagnosi i tenir eines per dinamitzar aquest àmbit.

En total, el consistori ha realitzat 20 entrevistes a representats d’entitats, col·lectius o grups no formals, i a persones interessades en realitzar una tasca social de forma voluntària. A més, s’han realitzat 2 grups de debat on han participat diferents entitats del municipi, 2 grups de debat amb tècnics i tècniques municipals, i 5 entrevistes més amb responsables polítics i tècnics.

Aquestes accions, entrevistes i els debats, s’han realitzat amb la finalitat de conèixer la situació del voluntariat a la nostra ciutat. D’aquesta manera, la regidoria té eines per identificar els punts febles, les necessites, així com les potencialitats per tal d’identificar i establir una xarxa de col·laboradors i col·laboradores.

Destacar que al mateix temps, s’ha realitzat diverses accions pedagògiques sobre el voluntariat i s’ha fomentat i estimulat a les entitats del municipi per tal que incorporin el seu projecte associatiu a aquest tipus de tasques.

Tots els participants en aquesta fase del projecte de voluntariat, així com a tots els i les ciutadanes interessades, podran participar en una sessió de retorn que es realitzarà el proper, 27 de setembre, en el marc de la II Jornada Associativa i Participativa. Amb aquesta sessió es vol assolir una bona xarxa d’entitats de la ciutat amb projectes de voluntariat i persones interessades en fer-se voluntària.

Publicat a Notícies