ABUELAS DE PLAZA DE MAYO

CONFERÈNCIA  INAUGURAL del curs 2013-2014:

Va començar la sessió amb la salutació de la presidenta de L’Aula d’Extensió Universitària, Maria Alcobé, a tots els assistents-es y la presentació del nou curs.

A continuació  va parlar l’Alcaldessa, Anna del Frago, de l’ importància d’aquesta conferència en el marc del projecte Ciutats defensores dels Drets Humans.

Desprès va presentar la Buscarita Roa, acompanyant de la Presidenta de l’Associació Abuelas de Plaza de Mayo, que va excusar la seva assistència per trobar-se malament.

Tots coneixien per la premsa, radio, TV.,etc. el drama patit per aquestes dones que han fundat la seva organització per lluitar juntes per la recuperació dels seus nets segrestats-desapareguts per l’última dictadura militar de l’Argentina (1976-1983). El que no havien aconseguit mai es sentir-lo “en viu i directe”.

¡Us asseguro que impressiona molt!

La Buscarita ens va explicar la seva vida i la de la seva família. Ella va trobar la seva neta y ens va comentar els problemes d’adaptació de aquests nens-es retrobats a la nova família.

Tenien una llista d’uns cinc-cents nens,nenes desapareguts i han recuperat la identitat original de cent –setanta-un nets. Es un triomf, però fa 36 anys que estan lluitant.

El nostre aplaudiment, admiració i solidaritat per aquesta lluita interminable.

Una de les frases d’aquesta dona va ser:

¡ Que nunca vuelva a pasar algo similar en ningún país !

Pilar Gimeno